تبلیغات
ناگفته ها - مطالب فروردین 1390
صفحه اول تماس با ما RSS                     قالب وبلاگ
  
ناگفته ها
هر گونه کپی برداری از این وبلاگ آزاد است، حتی بدون ذکر منبع nagoftehaa.ir
عربستان هم با شروع ساخت «برج پادشاهی» به کلوب کشورهای دارنده بلندترین آسمانخراش ها وارد شد. این برج که قرار است در شهر ساحلی جده ساخته شود، برای دولت عربستان بیش از ۳۰ میلیارد دلار هزینه خواهد داشت. قرار است بخش های مختلف این برج به عنوان دفاتر تجاری، منازل مسکونی و هتل مورد استفاده قرار گیرد.

برج پادشاهی که قرار است بلندترین ساختمان دنیا باشد. آنچنان بزرگ است که برج خلیفه دبی با ۸۲۸ متر ارتفاع در کنار آن ساختمانی کوتاه به نظر خواهد آمد! 

منبع : معماری نیوز



پ ن : عربا با خودشونم کل کل دارن . حالا امارات یه چیزی خورد شما هم باید بخورید ؟
حالا میگم چرا :
ببینید وقتی کشوری میخواد در زمینه ای یه رکورد جهانی بزنه هدف اصلیش جذب توریست نیست با اون پول خیلی کارا میتونن بکنن که توریست بیشتری جذب بشه . یه مثال میزنم : مهندسای راه آهن فرانسه دهن خودشونو سرویس کردن تا بتونن سریعترین قطار دنیا رو بسازن و بالاترین رکورد سرعت رو به نام خودشون ثبت کنن . راه آهن فرانسه به اون سرعت احتیاج نداشت ولی با این کار توجه دنیا رو به خودش جلب کردن . هم واسه مهندسی کشورش تبلیغ شد ینی کشورای مختلف برای گسترش خطوط راه آهنشون اومدن با فرانسه قرارداد بستن هم حس اقتدار و خود باوری رو به مردمش منتقل کرد . مردم دنیا هم بیشتر از قبل روی فرانسه حساب باز کردن و در درجه آخر روی سیستم حمل و نقل و جذب توریست تاثیر گذاشت . نمونه واسه مثال زدن زیاده : یه کشور میاد روی فوتبالش سرمایه گذاری میکنه بازیکن صادر میکنه یا یه کشور مثل ژاپن میاد عجیبترین ساختمون ها رو میسازه که در برابر زلزله 9 ریشتری مقاومت دارن.  این زلزله اخیر باعث شد مردم دنیا به قدرت علم مهندسی ژاپن غبطه بخورن . از این به بعد هرجای دنیا مناقصه ای برای ساخت پروژه خاصی برگذار بشه مطمئن باشید ژاپنی ها شانس بیشتری در قبولی خواهند داشت چون رکورد زدن .
حالا این وسط عربستان میاد 30 میلیارد دلار هزینه میکنه برای همچین پروژه ای که حتی کارگراشم عرب نیستن .  تا چندین سال برای کشور سازنده اون برج تبلیغ میشه .همین... که فلان برجو کیا ساختن ؟ فلان کشور...
من تو این رکورد جز فخر فروشی چیزی نمیبینم . فقط میخوان قدرت مالیشون رو به رخ کشورای خاورمیانه بکشن . البته این نظر منه  




برچسب ها: عمرانی،
آرمین 29 فروردین 90 نظرات ()

یاد بعضی نفرات، روشنم می دارد،

قوتم می بخشد، راه می اندازد. . .

نام بعضی نفرات ، رزق روحم شده است.

وقت هر دلتنگی، سویشان دارم دست !

نیما یوشیج


پ ن : غذا که نون و آب نیست, هوا نیست, نور نیست, طبیعت نیست . غذای ما اینها نیست...

غذای ما یاد و خاطره است ... همان که هروقت لمسش میکنیم تازه است . همان که همیشه تاثیرگذار است ... تاثیرگذار است همانند هزاران دفعه ی پیش...

به خدا قسم با همین ها زنده اییم . زنده اییم و حسرت گذشته را میخوریم . به خدا هیچ چیز ماندگارتر از محبت نیست . پس چرا تکرار نکنیم ؟ چرا غذای روح نباشیم ؟ چرا خود غذای روح دیگران نباشیم ؟ یک بارم ما غذا باشیم... بدون هیچ چشم داشتی .




خبری که روز گذشته در سایت معماری نیوز با موضوع "ممنوعیت استفاده از سیستم گرمایش از کف" درج شد، واکنش‎های بسیاری را در پی داشت که حکایت از ناراحتی‎های افرادی از افزایش آگاهی مردم دارد. این واکنش‎ها تا به آنجا رسید که برخی ، مدیران سایت را تهدید به تلافی نمودند. از آنجا که رسالت خبری ارزشی فراتر از این گونه مسائل دارد مدیران این سایت با تصمیم شورای سیاستگذاری ، در اقدام متهورانه‎ خبری دیگر در همین مضمون را اعلام نمودند.

این خبر نشان‎دهنده ممنوعیت استفاده از بلوک‎های پلی‎استایرین و یونولیتی برای قالب بندی سقف‎ها است.

بر اساس این خبر مرکز تحقیقات و موسسه استاندارد هنوز این نوع از عایق‎بندی را در ساختمان مورد تأیید قرار نداده‎اند. به عبارتی دیگر موسسه استاندارد ‏و تحقیقات صنعتی ایران و نیز مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن به دلایلی که بیش از هر چیز به نظر می‎رسد قابل اشتعال بودن این بلوک‎های یونولیتی و نیز مواد مضر شیمیایی به کار رفته در آن می باشد هیچ‎گونه استانداردی را برای این محصول تعریف نکرده است و این در حالی است که محصول فوق به راحتی در سراسر کشور خرید و فروش شده و شرکت‎های بسیاری با تبلیغات فراوان اقدام به فروش این محصول نموده و حتی در نمایشگاه های صنعت ساختمان نیز حضور چشمگیری دارند.

فروش این محصول نیز مصداقی به حضور مافیای صنعتی در حوزه ساختمان کشور دارد و باز هم پای وزارت مسکن و شهرسازی را به میان می‎کشد و این علامت تعجب را به ذهن متبادر می‎سازد که به چه دلیل وزارت مسکن و شهرسازی هیچ واکنشی در این خصوص از خود نشان نمی‎دهد و چرا سکوتی بحث‎برانگیز اختیار کرده است.
شاید بتوان با این ظاهر فریبی که وزارت مسکن تنها به عنوان یک اهرم سیاست‎گذار است ، سکوت این وزارتخانه را توجیه کرد اما برای سازمان نظام مهندسی، شهرداری و دیگر دستگاه‎های نظارتی چه توجیهی می‎توان آفرید؟

چرا سازمان نظام مهندسی در مقابل تخلفات بارز صنعت ساختمان ایران سکوتی تلخ را انتخاب کرده و به این همه قانون‎شکنی و با جان مردم بازی کردن هیچ واکنشی نشان نمی‎دهد؟

مگر نه این است که بخشنامه مذکور به صراحت غیرمجاز بودن و ممنوع بودن این بلوک‎های سقفی را اعلام کرده، پس چرا همچنان شاهد استفاده از این عایق حرارتی هستیم. چرا مهندسان ناظر جلوی استفاده از بلوک‎های استایرین را در ساخت‎وسازها نمی‎گیرند. شاید در مقابل این همه لب فروبستن‎ها بتوان تنها یک چیز را گفت : واقعاً پول مهمتر است یا شرافت حرفه‎ای؟

از سازمان نظام مهندسی بگذریم، چرا شهرداری به عنوان مهمترین مجری نظارت بر ساخت‎وسازها جلوی این قبیل محصولات خطرآفرین را نمی‎گیرد.

مگر نه این است که شهرداری‎ها برای صدور پایان‎کار باید ابتدا از سلامت ساختمان مطمئن باشد، پس چرا ناظرین شهرداری به رغم مشاهده این بلوک‎ها در سقف منازل باز هم به سازندگان پایان کار را می‎دهند و دستور توقف ساخت را صادر نمی‎نمایند و یک چرای بزرگ‎تر که به نوعی تمامی مسئولین و دستگاه‎های ذی‎ربط صنعت ساختمان را در بر می‎گیرد و آن جای خالی یک نظارت قوی و اهرم‎های نظارتی در صنعت ساختمان ایران است که تأکیدی به حضور پوشالی دستگاه‎های کنونی نظارتی این حوزه از صنعت است.



و اما سخن آخر:
چرا بیان یک حقیقت می‎تواند این همه واکنش‎های خصمانه در پی‎داشته باشد ؟ مگر غیر از آن است که هدف اصحاب رسانه ، آگاهی بخشی و شفاف سازی جهت تسریع در خدمتگذاری برای آسایش و رفاه مردم عزیز کشورمان است ؟
منبع : معماری نیوز

پ ن :
برای کسانی که وقت مطالعه لینک"ممنوعیت استفاده از سیستم گرمایش از کف " را ندارند . 2 مورد از ایراداتی که باعث شده مدت ها پیش این سیستم در اروپا ممنوع بشه اینجا کپی کردم  :
1- سیستم گرمایش از کف موجب بار دار شدن پرزهای فرش و یا موکت شده و موجب معلق ماندن آنها در هوا می شود به این صورت از طریق تنفس وارد مجاری تنقسی شده و به سرطان می انجامد .

2- استفاده از سیستم مذکور به دلیل تماس مستقیم گرما با دست و یا پا و ورود مستقیم آن به بدن عوارضی چون واریس و پوکی استخوان به همراه دارد.




برچسب ها: عمرانی،
جدیدا تاکسی رانی یه حرکت خوبی از خودش نشون داده همونی که روی تاکسی ها تبلیغات میزنن . همینجا من از باعث و بانی این طرح تشکر میکنم . هرچند که خیلی زودتر از اینا باید انجام میشد ولی بازم جای تقدیر داره . 
تبلیغات در کسب و کار نقش مهمی داره ولی نوع تبلیغ خیلی مهمتره . مردم باید با میل خودشون تبلیغات رو انتخاب و تماشا کنن نه اینکه به زور بهشون نشون بدیم مثلا این تبلیغاتی که تو خونه ها میندازن ... به نظر من به هیچ دردی نمیخوره برای اینکه به زور میخوان به آدم تحمیل کنن . بعدشم تبلیغ باید طوری باشه که به شرکت شخصیت بده نه اینکه هزارتا کاغذ چاپ کنی بدی دست مردم .اینجوری ممکنه اثر عکس داشته باشه
 راه های خیلی زیادی واسه تبلیغات وجود داره ولی تعجبم از اینه که همه دو دستی چسبیدن به این صدا سیما . بهترین تبلیغ اونیه که بیننده متوجه نشه که داری چیزی رو براش تبلیغ میکنی مثل اتومبیلی که تو فیلما ازشون استفاده میشه . اتومبیلی که زیر پای نقش اول فیلم باشه بیش از حد روی بیننده تاثیر میذاره چون بیننده از اون بازیگر الگو میگیره مثل فیلم جیمز باند . اگه فیلم جیمز باند نبود عمرا استون مارتین انقدر معروف میشد معلومم نبود که چقدر از استون مارتین پول گرفتن. مردمم براشون اهمیت نداشت مهم این بود که اتومبیل فیلم رو زیباتر کرده بود . یا نوشابه کوکاکولا و پسپسی که تو فیلما ازشون استفاده میشه اصلا بیننده متوجه تبلیغ نمیشه ولی ناخودآگاه تاثیر خودشو میذاره .
تو این طرح تاکسی رانی خیلی باید وسواس به خرج داده بشه چون تو چهره شهر خیلی تاثیر گذاره . میتونه به شهر رنگ و لعاب بده و زیباش کنه همم میتونه برعکس عمل کنه .  باید تبلیغاتی زده بشه که به مردم انرژی مثبت منتقل کنه و به نوعی آرامش بخش باشه و با فضای شهری همخونی داشته باشه(حداقل با فضای سبز) مثلا مواد غذایی تبلیغ بشه که حداقل ملایم تره نه اینکه بیان مصالح ساختمونی تبلیغ کنن ینی میشه چیزایی تبلیغ کرد که لطیف تر باشه . این طرح هم یه درامدی واسه راننده تاکسی ها داره هم واسه اون شرکتایی که دوست ندارن التماس صدا سیمارو بکنن خوبه
 یه تاکسی از صبح الطلوع تا شب تو خیابونا میچرخه . من نمیتونم دقیق بگم روزی چندتا آدم اون تبلیغو میبینن ولی قطعا تعداد زیادی بیننده خواهد داشت مخصوصا تو شهرهای شلوغ و پرجمعیت . نمیدونم هزینه این تبلیغات چقدره ولی اگه قیمتاشون مناسب باشه به نظر من یکی بهترین روشهای تبلیغاته.
واسه تبلیغات هزار و یک راه وجود داره لزومی نداره حتما تو تلوزیون باشه . چندتا مثال میزنم
 شما اگه به یه راننده تریلی بگید که چادر ترانزیتتو من مجانی بهت میدم با کمال میل قبول میکنه براشم مهم نیست چه تبلیغی روش باشه مهم اینه که مجانیه . تازه اگه طرح و رنگ تبلیغی که رو چادر میزنید با خود کشنده هم ست باشه که خیلی بیشتر خوشحال میشن . ببینید یک ترانزیت در ماه شاید 6 روز فقط تو پارکینگ باشه بقیه روزها رو تمام وقت تو جاده ست . اینم نمیتونم بگم که چند نفر تبلیغ شمارو میبینن ولی به اندازه هزینه ای میکنید بازدهی خوبی خواهد داشت.
اینو یادتون باشه هرجایی که توش دوربین فیلمبرداری و عکاسی زیاد دیده میشه بهترین مکان برای درج تبلیغاته چون عکس و فیلم برای همیشه میمونه و به دفعات زیادی دیده میشه . طرف میاد از فدراسیون ورزش بانوان گله میکنه که چرا اسپانسر جذب نمیشه . خاب عزیز من مسابقاتی که نه بیننده مرد راه میدن و نه اجازه فیلمبرداری میدن اون اسپانسر بدبخت به امید دیوار باید سرمایه گذاری کنه ؟ باید یه نفر ببینه یا نه . پولشو از سر راه نیاورده که.
یه روش خیلی خیلی خوبم هست که اصلا خرجی نداره بدرد کسایی میخوره که بنگاه های کوچیک دارن . ببینید ماشین خود شما بهترین جا واسه تبلیغ زدنه. پلیسم جریمتون نمیکنه . هر کسب و کاری که دارید فروشنده یا ارئه دهنده هر خدماتی که هستید مهم نیست فقط میرید یه لوگوی جذاب و خوشگل طراحی میکنید یدونه میزنید رو در راننده یدونه هم روی در شاگرد یه شماره تلفنم زیرش تمام... بعد ببینید چقدر متقاضی زیاد میشه .
به نظر من تو تبلیغات نباید از محصول تعریف زیادی کرد . از قدیم گفتن طلا احتیاج به تعریف کردن نداره وقتی بیش از حد ازش تعریف بشه مردم میگن حتما یه ایرادی داره که انقدر تبلیغ میکنه . فقط درحدی باشه که طرف بدونه این مارک تولید کننده چه کوفتی هست همین کافیه .هرچی ساده تر و با ابهت تر باشه تاثیرگذار تر خواهد بود .
وقتی یه نفر میره واسه خرید اگه تا10 مارک جلوش باشه که همشونم از نظر کیفیت و زیبایی در حد هم باشن اونی رو بر میداره که اسمش رو حداقل یه بار شنیده باشه چون به نظرش معروف تر میاد. مردم تو این قضایا دوست دارن کمتر ریسک کنن. پس همینکه مارک رو تبلیغ کنید کافیه.
دقت کردید بعضی از کلیپ های خونگی چقدر معروف میشن . خیلیاشون میلیون ها بار دانلود . کپی . بلوتوس. میشن و در آخر تو کانالای مختلف تلوزیونی نشون داده میشن . کلیپ هایی که شاید خود سازندش هیچوقت فکر نمیکرد انقدر معروف بشه . من میگم با یکم خلاقیت میشه از این کلیپا درست کرد و همینطور میتونید با یکم زیرکی محصولتون رو توش تبلیغ کنید ولی زیاد نباید ملموس باشه که بیننده متوجه بشه که تبلیغ سوار بر موضوع اصلیه همین که در کنار موضوع قرار بگیره کار خودشو میکنه . بدون پرداخت هزینه ای شما میتونید به یه موفقیت تجاری دست پیدا کنید . حالا فکرشو بکنید اگه تعداد این کلیپ ها زیاد بشه چی میشه.
 
دیگه خسته شدم
 



برچسب ها: اقتصادی،
آرمین 25 فروردین 90 نظرات ()
اگر میخواهید ایرانی باقی بمانید از شعله ی امید در سینه‌ های خود محافظت کنید، زیرا امید بذر هویت ماست؛ بذری که با نخستین باران شروع به روئیدن می‌ کند و جان هر کسی را که هنوز ایرانی باقیمانده است در هر کجای جهان که بیتوته کرده باشد به اهتزاز در می‌ آورد، تا از نو خود را در سرنوشت این خاک شریک بداند.

سید م.یر.حس.ین. مو.سو.ی

پ ن : جمله زیبایی از آقای می.رحس.ین موس.وی که در تیرماه سال 1388 بیان شده بود . من چند روز پیش سعادت پیدا کردم بخونمش و فقط و فقط به خاطر اینکه جمله زیبایی بود انتخابش کردم. ربطیم به فتنه متنه و کاسه و نیم کاسه نداره اگه کسی ربطش نده .

پ ن2 : امید قدرتی نامتنهایی به انسان میده . قدرتی نزدیک به عشق... قدرتی که خود از عشق زاده میشود و روزی قویتر از عشق میشود
به قول سید بذریست که احتیاج به باران و مراقبت داره ولی همین بذر قبل از اینکه ساقه و شاخ و برگ بزنه باید در عمق وجود انسان ریشه بدوونه . انقدر ریشه بدوونه که جزوی از وجود انسان بشه . اون وقته که انسان به قویترین موجود دنیا تبدیل میشه . ساختن این بذر کار زیادی نداره حتی از روی توهم هم میشه به امید رسید فقط تاریخ انقضا مهمه تاریخی که میگه تا کجا میتونه باهات بیاد انقضایی که بهمون اطمینان بده و تا آخر خط همراهمون باشه نه اینکه دقیقا در جایی پشتمون را خالی کنه که بیشتر از هر موقعی بهش احتیاج داریم . تجربه نشون داده که امید دقیقا در جایی پشت انسان رو خالی میکنه که فقط یک قدم تا پیروزی فاصله ست.






دیشب حدود ۱۲ رفته بودم دوش بگیرم. بعد یهو دیدم یکی چراغ حمام رو خاموش کرد و رفت. هرچی سر و صدا کردم که آهای، آدم اینجاست. نچ. کسی به کسی نیست. دستم رو از لای در آوردم بیرون و چراغ رو روشن کردم.
مشغول نظافت و پاکیزگی بودم که دوباره میبینم یکی چراغ رو خاموش میکنه. داد و قال میکنم که این چه مسخره بازیه در میارین، اما باز هم کسی جواب نمیده.
خیلی شاکی در رو باز میکنم میپرم وسط هال ببینم کیه داره اذیت میکنه، میبینم بابام  عین خرس قطبی رو کاناپه لم داده داره تلویزیون نگاه میکنه.
بهش میگم:
+ تویی؟
- چی منم؟
+ تویی هی چراغ حمام رو خاموش میکنی؟
- … حمامی؟ فکر کردم یکی چراغ رو یادش رفته بوده خاموش کنه.
+ بعد نفهمیدی همین ۲ دقیقه پیش هم خاموشش کردی و باز خودش روشن شد؟
- نه… حواسم به این فیلمه بود.
+ احیانا صدای دوش رو هم نمیشنوی؟؟؟
- نع
+ حالت خوبه؟
- از قبض برق میترسم، به جون تو از گاز بیشتر میاد!

فیس بوک




(تعداد کل صفحات:4)      [ 1 ]   [ 2 ]   [ 3 ]   [ 4 ]  
درباره وبلاگ
بیایید همه با هم بکاریم آن درخت محبت را و سپس گسترشش دهیم به پهنای همین جهان هستی

آخرین مطالب
نویسندگان
مطالب پربازدید
پیوند ها
آرشیو مطالب
آمار سایت